Bel: 06-23233501

Nieuwsflitsen

Doetinchem 5 februari 2019

Stichting Vitaal op Weg is partner geworden van de Alliantie Nederland Rookvrij.  Roken is de belangrijkste vermijdbare oorzaak van ziekte en overlijden. In Nederland sterven elk jaar meer dan 20.000 mensen aan de gevolgen van roken en meeroken.

Iedere week raken honderden kinderen verslaafd aan roken. De Alliantie Nederland Rookvrij wil dit voorkomen door opgroeiende kinderen te beschermen. Samen zetten wij ons in voor het realiseren van een Rookvrije Generatie.

Stichting Vitaal op Weg levert hieraan een bijdrage door het organiseren in de Achterhoek van de stoppen-met-roken groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven.

De groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven is geaccrediteerd door en staat geregistreerd in het landelijke Kwaliteitsregister Stoppen met Roken.

Zie ook; www.stichtingvitaalopweg.nl

Vitaal op Weg ondertekent het…

Door kracht, kennis en inzet met elkaar te bundelen, ontstaat een vitale, sportieve en aantrekkelijke Gelderse sportregio. Een goed sportklimaat maak je samen. Partijen zijn door de provincie Gelderland uitgedaagd en hebben elkaar geïnspireerd om hun ambities in het Gelders Sportakkoord de komende jaren te realiseren.

In samenwerking met partners uit het Sportakkoord:

• Verbeteren we de kwaliteit en doelmatigheid van sport, zorg en welzijn zowel lokaal, regionaal en provinciaal.;
  • Bieden we het netwerk van sportorganisaties een totaal pakket van laagdrempelige interventies voor specifieke doelgroepen met een afstand tot vitaliteit, sporten en bewegen.
  • Bieden we  lokale en regionale organisaties binnen het sociale domein  laagdrempelige vitaliteitsprogramma’s;
  • Bieden we algemene ondersteuning op het terrein van integraal samenwerken en daarnaast per doel/leeftijdsgroep ondersteuning op maat.
  • Leveren we een doelmatige en maatschappelijke bijdrage aan de sport en beweegcultuur van de gemeenschap en haar sociale omgeving.
  • Maken we een succesvolle transitie  van ‘sportvereniging tot een sociale onderneming’ waarin aspecten als vitaliteit, levensstijl, gezonde voeding, kwetsbaarheid, welzijn, bewustwording/zijn , sociale cohesie  en het vooral samen willen doen centraal staan.

‘Samen in beweging voor een vitale samenleving’

Aldus ondertekend op, 14 december 2017 te Nijmegen

Organisatie : Stichting Vitaal op Weg