Doetinchem 5 februari 2019
Stichting Vitaal op Weg is partner geworden van de Alliantie Nederland Rookvrij. Roken is de belangrijkste vermijdbare oorzaak van ziekte en overlijden. In Nederland sterven elk jaar meer dan 20.000 mensen aan de gevolgen van roken en meeroken.

Iedere week raken honderden kinderen verslaafd aan roken. De Alliantie Nederland Rookvrij wil dit voorkomen door opgroeiende kinderen te beschermen. Samen zetten wij ons in voor het realiseren van een Rookvrije Generatie.

Stichting Vitaal op Weg levert hieraan een bijdrage door het organiseren in de Achterhoek van de stoppen-met-roken groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven.

De groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven is geaccrediteerd door en staat geregistreerd in het landelijke Kwaliteitsregister Stoppen met Roken.

Zie ook; www.stichtingvitaalopweg.nl

STOPPEN MET ROKEN

Groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven
Stichting Vitaal op Weg organiseert in de Achterhoek de groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven. Een groepstraining om u te begeleiden bij het stoppen met roken. De groepstraining is gebaseerd op de ‘Pakje Kans training’ die bewezen effectief is. Een gecertificeerd en geregistreerd Stop-Rokenconsulent verzorgt de training. Specifiek kenmerk van deze groepstraining is de multidisciplinaire aanpak. Een diëtist en bewegingsagoog completeren het begeleidingsteam. Het onderwerp ‘gewichtsbeheersing’ en gezonde voeding wordt tijdens de groepstraining besproken door een diëtist. Bewegen en ontspanning, een vast onderdeel van elke bijeenkomst, wordt verzorgd door de bewegingsagoog.

Zorgverzekeraar
De groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven voldoet aan de criteria van en staat geregistreerd in het landelijke Kwaliteitsregister Stoppen met Roken, zie http://kwaliteitsregisterstopmetroken.nl/geaccrediteerde-activiteiten/interventies/. Zorgverzekeraars vergoeden in principe deelname aan geregistreerde groepstrainingen. Wanneer het eigen risico nog niet of gedeeltelijk is verbruikt kan bij bepaalde verzekeraars het eigen risico van toepassing zijn. De deelnemer dient over de vergoeding zelf met de zorgverzekeraar te overleggen.

Individuele deelname
De kosten voor individuele deelname aan de groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven Bedragen de kosten 250 € per deelnemer. Het aantal deelnemers aan de groepstraining is 8 tot 12 deelnemers

Bedrijven en organisaties
Bedrijven en organisaties willen bij het rookvrij krijgen van het bedrijf of organisatie, het ziekteverzuim verlagen en de vitaliteit verhogen, de medewerker een training aanbieden om te stoppen met roken. De groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven kan incompany worden verzorgd. Betreffende de organisatie en kosten kan contact worden opgenomen met de contactpersoon van de groepstraining.

Contactpersoon / organisatie Groepstraining Rook-Vrij Vitaal Leven Stichting Vitaal op Weg
E.G. (Eric) Meijer MSc
Mail: [email protected]

Neem contact op met Eric Meijer door het formulier hieronder in te vullen.