Vitaal op Weg ondertekent het…

Gelders Sportakkoord

Door kracht, kennis en inzet met elkaar te bundelen, ontstaat een vitale, sportieve en aantrekkelijke Gelderse sportregio. Een goed sportklimaat maak je samen. Partijen zijn door de provincie Gelderland uitgedaagd en hebben elkaar geïnspireerd om hun ambities in het Gelders Sportakkoord de komende jaren te realiseren.

In samenwerking met partners uit het Sportakkoord:

• Verbeteren we de kwaliteit en doelmatigheid van sport, zorg en welzijn zowel lokaal, regionaal en provinciaal.;
  • Bieden we het netwerk van sportorganisaties een totaal pakket van laagdrempelige interventies voor specifieke doelgroepen met een afstand tot vitaliteit, sporten en bewegen.
  • Bieden we lokale en regionale organisaties binnen het sociale domein laagdrempelige vitaliteitsprogramma’s;
  • Bieden we algemene ondersteuning op het terrein van integraal samenwerken en daarnaast per doel/leeftijdsgroep ondersteuning op maat.
  • Leveren we een doelmatige en maatschappelijke bijdrage aan de sport en beweegcultuur van de gemeenschap en haar sociale omgeving.
  • Maken we een succesvolle transitie van ‘sportvereniging tot een sociale onderneming’ waarin aspecten als vitaliteit, levensstijl, gezonde voeding, kwetsbaarheid, welzijn, bewustwording/zijn , sociale cohesie en het vooral samen willen doen centraal staan.

Samen in beweging voor een vitale samenleving

Aldus ondertekend op, 14 december 2017 te Nijmegen

Organisatie : Stichting Vitaal op Weg